събота, 17 декември 2011 г.

За Корпоративната социална отговорност

Терминът корпоративната социална отговорност, възникнал в края на 60-те и началото на 70-те години, значи компаниите, без да са заставени от закона, да работят съвместно за постигане на екологични и социални цели, чрез своите всекидневни работни дейности. Целта на КСО е да накара всяка компания да е отговарна за нейните действия, спрямо околната и социалната среда, и да насърчава своите потребители, служители, общности да въздействат положително на природата, чрез това, което правят. КСО обхваща няколко области:
  • Общество - добра градска среда, доброволен труд, дарения, спонсорства, предпазване на културно-историческото наследство
  • Околна среда - възможно по-малко замърсяване, предпазване и подобряване на околната среда, пестене на природните ресурси, рециклиране
  • Човешки капитал - обучение на персонала за неговото развитие и подпомагане на кариерата, справедливо заплащане, ангажираност и удовлетвореност на служителите, насърчаване на интелигентните млади хора.